Upacara Konvokesyen USM kali ke - 44


Tahniah lagi sekali pacik ucapkan kepada graduan graduan di atas kejayaan hampa menamatkan pengajian . Berbaloi hampa hampa semua tunggu 4 hingga 5 tahun nak menggulung satu sijil .

Ilmu kat mana mana boleh dicari tapi semua ini mesti atas kehendak kita masing-masing.betul dak ? Tak kira kat mana pun , tapi niat tu penting . Insyallah kehendakNya dan usaha pasti kita semua berjaya dalam hidup dan akhirat .

Pakcik pun kena usaha juga ni , tengok orang berjaya bila kita nak berjaya lagi macam depa - depa kan . Yang pasti , nak kena perabih buang diploma baru nak capai cita cita pacik yg telus ini . Konvokesyen ini membuat pacik semangat nak update blog dengan semangat nak buat laporan harian yang baru sebulan ja buat . hehehee . semangat semangat ! chaiyok semua =)

Lastly , pujian tahniah dan syabas untuk staff staf PPPJJ tak kira dari bawah ataupun pegawai yang bertungkus lumus di sebalik tabir , tanpa depa depa ni lah graduan tak mungkin boleh dpt menggulung sijil . ampa tau keja depa ni penat . orang bawah yang bertungkus lumus pegawai juga dapat nama kan . Orang bawahan ini penat-penat masuk kerja pagi sampai malam tapi pegawai jugak dapat nama , depa juga naik gaji yang bawahan dapat apa ? Dah lumrah , bagaikan kacang lupakan kulit dan lembu punya susu tapi sapi dapat nama . Peace ! =)

No comments:

Post a Comment